Translate

17 Mart 2013

ELA' MIN İLK KİTAPLARI




Ela ya ilk aldığım kitap (3 aylıktı) yukarıdaki kumaş kitap. Yumuşak ve hışırtılı sayfaları ve renkli hayvanlarıyla tam bir bebek kitabı.  2. kitabına kadar istinasız her gün okurduk bu kitabı. Yazısız bir kitap nasıl okunur demeyin :) En çok hikaye bu ilk kitabımızdan çıktı..

İçindeki kahramanlar her gün farklı bir maceraya atıldılar. Bazen komik bazen ders veren. Benim minik kuzum ise gözlerini kocaman kocaman açıp ilgiyle dinledi. Tabi o zamanlar henüz uzanamadığı için kucagıma yatırır kendi kitaplarımı da öyle okurdum bazen sesli bazen sessiz. Sınıfım için aldığım kısa hikayelerden oluşan kitapları da bu şekilde okurdum kızıma. 

Ve o zamanlardan kalma bir alışkanlık oluştu kızımda. Bu minik ilk kitabını eline alır, sayfalara bakarken ''hıııı, hııııı'' diye ses çıkarırdı sürekli :) 

2. yumuşak kitabını çok sonra aldım, kitabın kenarında dişlikte vardı. Biraz daha büyüktü ve sayfalarında ayrıca ek kumaşlar vardı (saklanan civcivi bulmak için mesela) Ama nedense o kitapla pek ilgilenmedi belki büyüktü ve kartonlar daha cazipti. Biz de birine hediye ettik.

Sonra uzanabilmeye ve almaya başlayınca bizim bu kucakta kitap okumalarımız son buldu. Elinin ulaştıgını ağzına atmaya başlamıştı ve öyle hareketsiz günler bitmişti. Ben de 5 aylıkken 2. kitabını aldım. 



Yine hayvanlardan oluşan sesli kitabımızdan geriye ayrılmış sayfalar kaldı :)


Bu da banyo kitabı



Bebeklikten itibaren çok çok sevdiği ve elinden hiç düşürmediği diğer kitaplarda 9 lu set halinde aldığım bu minik kitaplar. Bana göre minik ama tam da bizim ufaklıkların eline göre. Bu kitaplar da zamanla parçalara ayrıldı. 


Sayfaları dolu dolu olan bu kitaplar ise 1 yaş sonrası için. 1 yasına kadar 1 sayfada tek resim olan kitaplar artık değişiyor. 







Bu kitap 1 yaş öncesi





                                                                   Bu da 1 yaş sonrası




2 yaşından sonra aldığım bu kitap tuvalet eğitiminde baya etkili oldu.


Bu küçük kitabı özellikle sona sakladım çünkü 9 lu setteki konuların seviyeleri farklı farklı. Mesela bu kitabı daha geçen haftalarda eline almış (şuan 3 yaşında) tek tek bana şekilleri sordu ve benim ardımdan tekrar etti. 


Sonunda çok kısa da olsa Ela nın kitaplarını yazabildim. Aslında Ela kitap okurken çekilmiş bir cok fotograf var ama bu yazıyı bir an önce yazmak istedim. Sırf bu konuda bana yazan ve bekleyen anneleri daha fazla bekletmemek için. Israrla kitap ismi soranlar da var, D&R a gidin ve uzun uzun bakın. Tüm kitaplar çok güzel ve zaten hepsine kaç yaş için olduğu yazıyor. Alacağınız kitaplara karar verin, sonra D&R ın internet sayfasından indirimli alın :)
















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder