Translate

17 Mart 2013

Adım Adım Gelişim Seti Neymiş?

   Bu başlığı koyalı haftalar olacak artık yazayım. Aslında pek uzatmak istemiyorum. İnternette dolanırken dikkatimi çeken ve içeriğini ne yazıık ki inceleyemediğim bu set çocugunuz için hazırlanmış onunla birlikte yapabileceğiniz etkinliklerin olduğu bir set. Çocugun ayına göre etkinlikler var içinde.

   Tabii bu kadarlık bilgiyle abone olmak istemediğim için mesaj yazdım. Öğretmen oldugumu zaten çocuk gelişimi ve psikolojisini çok ayrıntılı gördüğümü bu yüzden tereddüt ettiğimi yazdım. Evimizde belki 30 tane bebek kitabı vardı ve hepsini içini göre göre seçe seçe almıştık. Telefonda beni ikna ettiler ve 12 aylık aboneliğimi başlattım, aylık 34 liraya.

  Ben 15. ayın kitabını 15. ayda beklerken 15. ay bittikten sonra ilk setimiz geldi. (Bunu daha sonra telefonla söylediğimde bayan ''Zaten 15. ay bitince 15 aylık olur bebek'' demez mi!! Allah'ımm ben bunu bilmiyordum sagolll... Ama kitabın üzerinde 15 aylık bebekler için yazmıyor, 15. ay için yazıyor yani 15. ayın içinden bahsediyor. Neyse) Set dedikleri şeyi elime aldığımda gözlerim gerisini aradı, şaka gibiydi 34 lirayı 10 sayfalık basit resimleri olan bir kitaba mı vermiştim? İlk sayfa 15. ayında bebeğin gelişim özelliklerini yazıyordu.Benim hem okulda hem de kpss ye hazırlanırken ezberlediğim şeyler. İlla eğitim okumaya gerek yok Google'a yaz 15. ay bebekleri diye bu bilgilerin alası 1000 tane bulursun. Kendimi teselli için içindekileri bilmeyen genel için yapıldığını düşündüm ama evinde interneti olan için ayrıca buna para vermeye gerek yok.

   5 tane küp çıktı küçük küçük 15. ayında bebek 3 tanesini üst üste koyabilir diye. Bizim ki o ana kadar hiç küp oynamayan 5 tanesini de üst üste koyuverdi. Bir karton çıktı resimli, onu bebeğimize anlatacakmışız, aylardır yaptığımız şey. Birkaç yemek tarifi çıktı 15. ayda yapılabilecek. İnternette 3000-5000 tarif buluruz. Ve o kitap, her sayfasında etkinlik olan. Kızım hiçbir kitabından sıkılmadı şimdiye kadar, ilk kitaplarını bile alır bakar hala. Ama bu setin kitabı öyle duruyor, ne ben elime alıyorum ne Ela. Hatta 2. setimiz de geldi ona bakmadık bile. Zaten sonra iptal ettirdim. İçindeki resimler kesinlikle dikkat çekici değil.( Bir bebeğin ) Biz mutfağı keşfedeli aylar oldu, 16. ay mutfağı keşfediyorum. Her ay ben 34 lirayı sadece Ela'nın kitabına vereceksem giderim D&R a alasını içine baka baka seçer sonra evime gelir internet sayfasından %20 indirimle alırım. Hep yaptığım gibi ..

  Ayrıca okuldaki arkadaşlara gösterdim bir de onların fikrini alayım diye, çok basit olduğunu, bizim bunların daha fazlasını zaten yaptığımızı ve çok daha güzellerini gidip alabileceğimizi söylediler. Artık gerisi size kalmış, benim gibi birkaç sayı görmek de isteyebilirsiniz.

  Ela'nın kitaplarını da göstereceğim tek tek, taslaklarımın arasında bekliyor o da...

Şuan fotoğraf makinesini bulamıyorum bi ara resim koyarım.


     Adım Adım Gelişim Setiyle son yaşadıklarım gerçekten çok sinir bozucu. Dergiyi 1 ay aldım ,begenmedim. ''Hadi 1 ay daha gelsin sonra karar veririm''dedim. 2. ay gelene kızım bile bakmadı inanın ki benim kızım tam bir kitap hastası. Aradım iptal etmek istediğimi söyledim. ''Tamam işleminizi yaptık '' dediler. 3. ay yine dergi geldi tekrar aradım,anlattım. Sistemde problem olmuş dediler 3. dergiyi geri gönderdim. Buraya kadar tamam   diyebilirim de hala kredi kartımdan para kesmek de ne oluyor?? Demin ekstreme baktım 4. taksit çekilmiş ve kalan 200 küsur görünüyor. Ne kadar sinir olduğumu tahmin edebilirsiniz!! Güvenilir bir kurum değilmişsin Adım Adım. İstediğiniz anda üyeliğinizi iptal ettirebiliyorsunuz dediniz 2 ay uğraştım o da yetmiyor gibi almadığım dergilerin parasını alıyorsunuz. Artık ne diyeyim, internette yaşadığım 2. pişmanlık. (1. si Hızlıal)

24 yorum:

  1. Ayni problemi su an ben de yasiyorum. Ben de bir öğretmenim ve soylediklerinize aynen katiliyorum. Dergiyi o kadar çok ovduler ki elime gecen şey karsisinda sok oldum. Tek kelimeyle vasat diyorum. 5 lira dahi değmeyecek bir urun ve tam 39 liraya satiyorlar. Bunun adi resmen hirsizlik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba ben adım adım setini dün sipariş verdim ve yorumlarınızı görünce yıkıldım şimdi siparişimi iptal etmek istiyorum nasıl bir yol izlemem gerekiyor siz iptal edebildiniz mi,para iyadesinde sıkıntı yaşadınız mı yardımcı olursanız çok sevinirim .teşekkürlet

      Sil
    2. merhaba ben adım adım setini dün sipariş verdim ve yorumlarınızı görünce yıkıldım 😦şimdi siparişimi iptal etmek istiyorum nasıl bir yol izlemem gerekiyor siz iptal edebildiniz mi,para iyadesinde sıkıntı yaşadınız mı yardımcı olursanız çok sevinirim .teşekkürlet

      Sil
    3. yorumların en altına bakar mısınız sizin için yazmıştım,sondan 2. yorum

      Sil
    4. üzerinden 1 yıl geçti ve aynı sorunla karşılaştım. çok berbat bir işleyiş

      Sil
  2. Siz para idesini alabildiniz mi peki? Anlasilan ben de bu konuda baya sikinti çekeceğim. Hayir sorun para da değil aslında. Enayi yerine konuldugumu hissediyorum ve en sinir bozucu olan kisim da bu. Abone olmam bir telefonla halledildi ve 10 dk sürmedi. İptal talebimi bildirmek icin bir muhatap bulabilmem 4;gün sürdü. Yok bi saat içinde yok 10 dakika içinde size donucez diyerek beni günlerce oyaladilar. Ne yapmaya calistilar anlamadim. Fakat isi yokuşa sürerlerse dava acacagim.

    YanıtlaSil
  3. Ben de ancak dava açacagımı söyleyip avukatımın adını verince paramı geri ödemeye başladılar. Daha dün Tübitak yayınlarından 2 kitap aldım kızıma 3 yaş üstü. Kitaplar dolu dolu ve sadece 4 er lira. Ve sonra tübitak yayınlarından beğendiğim kitapları seçtim inanılmaz kitaplar ki çoğu bilimsel tam istediğim gibi (14 adet kitap) toplam 100 tl. Yani aynı paraya bunların 3 kitabını alamıyorsunuz içi bomboş olmasına rağmen.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba ben de oglum icin bu sete uye olmayi dusunuyordum ki yorumlarinizi gorunce vazgectim. Oglum 15 aylik bize alabilecegimiz kitap isimleri onerir misiniz?

    YanıtlaSil
  5. Mesajınıza baya geç cevap verdiğim için üzgünüm. Tatil bitti,eve döndüm ve internetin artık olmadığı sürpriziyle karşılaştım :( Aslında Ela nın ilk kitaplarını tanıtan bir yazı yazmayı düşünüyordum eğer internet olsaydı. Sizin sorunuza cevap olacak nitelikteydi. Şimdi kısaca şunu diyebilirim ki artık kumaş kitaplar kullanmanıza gerek yok. Karton kitaplardan 1 yaş üzeri kitaplara bakmalısınız. 1 yaş altında oldugu gibi sayfada tek bir resim olmuyor artık. Ela nın bir yaş üzeri kitapları genelde Pearson yayınları. 15 aylık çocuğunuz için Renkler, Sayılar, Araçlar, Şekiller konularına yoğunlaşmalısınız. Bunun dışında hayvanlarla ilgili kitaplar mutlaka almışsınızdır ama dediğim gibi 1 yaş üzeri olunca tek sayfada daha çok resim olan yeni bir hayvanlar kitabı seçebilirsiniz. D&R da İlk Kitap Setim var, 9 tane küçük kitap. İlk kitap seti olmasına rağmen çok ayrıntılı, zaman kavramı,zıt sözcükler, bak bul etkinlikleri, şekiller, sayılar, renkler hepsi var. Yani tam çocuğunuzun ayına uygun hem de küçük olduğu için benim kızım çok seviyordu tam eline göre. Hem de tek kitap fiyatına hepsine birden sahip olursunuz. İyi günler

    YanıtlaSil
  6. Yaziniz için teşekkürler. Dun az kalsin aliyordum bende Esim mani oldu. Simdi biraz daha arastirirken yazinizi gördüm. Hassasiyetle paylasmaniz iyi olmuş. Şikayet var da da ifadeyle ilgili sorun yaşayan çok fazla kişi olduğunu gördüm.

    YanıtlaSil
  7. Memnun kalanlar da var sanırım daha iyilerine ulaşamadıkları için :) Geçen D&R a gittim inanın 20 tane kitap beğendim. Hangisini önce alacağın şaşırıyor insan, o kadar dolu dolu ve güzeller. Ben de bu sebeplerden yazdım zaten. Bebeğiniz ve size güzel vakitler diliyorum :)

    YanıtlaSil
  8. merhaba adimadim icin tam siparis vermek uzereydim sizin yaziniza rastladim bu bilgi icin tesekkur ederim onerdiginz D&R nin kitaplarina bakicam simdi
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Ben de bu dergi icin bu ay uye olmak uzereydim ki yazinizi okudum aslinda arastirma yapmayan yada vakti olmayan anneler icin cazip olabilir ancak bizim gibi ogrencilere surekli etkinlik yaptiran öğretmenlere elbette basit gelecektir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onların da boşuna parası gitmesin değil mi? Yazalım ki üst baş bakmaya çıktıkları bir gün çocuklarına kitapta bakmaya başlasınlar. Bir mağazaya girip çocuk kitaplarına göz atmak 10 dk, 2 ayda bir yapılabilir 😊

      Sil
  10. Ben de bu dergi icin bu ay uye olmak uzereydim ki yazinizi okudum aslinda arastirma yapmayan yada vakti olmayan anneler icin cazip olabilir ancak bizim gibi ogrencilere surekli etkinlik yaptiran öğretmenlere elbette basit gelecektir

    YanıtlaSil
  11. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. ben de teşekkür ederim görüşleriniz için..

    YanıtlaSil
  13. Şuan yorumu bulamıyorum ama biraz önce gelen bir yoruma cevap yazıyorum. Yazımı görmeden üye olduğunuza doğrusu üzüldüm. Arkadaşlarında dediği gibi üye yapmaları 10 dk sürmüyor, iptal etmeleri ayları buluyor. Nasıl iptal ettirdiğimi yorumlarda anlatmıştım. Bakın kitapçılarda şahane kitaplar var, ayda o parayı versek ne kitaplar ne etkinlikler.. Para kolay kazanılmıyor, öyle değmeyecek yere havaya atacak 2 liram yok benim. Bu konu beni çok germişti Zamanında başka anneler gerilmesin istedim. Ha üzerinden neredeyse 3 yıl geçmiş. Belki bu 3 yılda içerikleri ya da ne bileyim yazarları değişmiştir. Belki sizin ve çocuğunuzun hoşuna gidecek ama şunu da belirteyim bir kitapçıda Bebek ve küçük çocuk kitaplarına şöyle bir bakmadan karar vermeyin. Eğer içerik hala aynıysa benim gibi düşüneceğinizden eminim. Eğer kitabınız gelir ve iptal ettirmeye karar verirseniz ; kolay gelsin diyorum.

    YanıtlaSil
  14. Merhaba bende aboneliğimi 3.kutumda kargo yüzünden iptal edenlerdenim. 6 ay oldu iptal edeli..ancak D&R magzasında adımadım tek tek set satıldıgını gördüm.raflarda setlerin tamamen değişmis olduğunu gördünce merak edip standdaki örnek setinede bakmak istedim. Kitapların baskılarını,içindeki çizgi karakterleri tamamen değiştirilmiş ..wooww oldum ne yalan söyleyim..heyecanlandım..içide doluydu..çalıstıgım icin kızımla yeteri kadar ilgilemediğim için aboneliği yarım bıraktıgım için huzursuzdum..Dayanamadım aldım..ürün gerçekten iyileştilmiş kızım çok sevdi..bir kaç ay daha tek tek alıp alıp denemeye devam edeceğim..en azından babasıda kızımın ne yapması gerektiğini ögreniyor artık😁 yeni tasarıma sizde bakın derim ben.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olması gerekeni yapmışlar demek ki 😊

      Sil
  15. Şu an ben şokta ve pişmanlıklardayım :( Allah'ım neden sizin yazınızı daha önce görmedim ben :( Bir de iki taksit yaptırdım saf gibi :( Aynen valla sizin de dediğiniz gibi set gelince şok oldum bu ne beee ben buna mı 55 lira ödedim dedim eşime. Valla şu an çok pişmanımm ben şimdi iptal ettirmek istesem ettiremez miyim 2 taksit ödediğim için :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kendi yaşadığımı anlattım, umarım siz sorun yaşamazsınız. Normalde taksitli alışverişler yine taksitli geri ödeniyor ama aldığınız seti açtığınız için iade edilmeyebilir. Bir sonraki sette iptal işlemi yapabilirsiniz dilerseniz. Kolay gelsin

      Sil
  16. Sevgili adsız,çocuğumla bir an bile geçirmeden sadece şu yazı ile ona teşhis koydunuz ya... Ben de gönderdiğiniz beceriksiz mesaja dayanarak sizin duygusal olarak desteğe ihtiyacınız olduğunuzu hissettim. Biraz rahatlamaya çalışın ve olumlu olumsuz her tepkiye alışın. En azından açık açık yazın, niye saklanıyorsunuz :)

    YanıtlaSil