Translate

25 Şubat 2013

Parmesanlı, Zeytinli Ekmek

   Uzun zamandır merak ediyordum bu peynirin tadını. Bir programda bir şef ''Kızım sadece parmesan yiyor, başka peynir yemiyor.'' dediğinde ''Tamam'' dedim. (Bir ara süzme peynir yiyordu artık onu da yemiyor. Ancak tarhana çorbasına karıştırısam öyle yiyor.)Parmesanı da yemedik, zaten ben de tadını pek begenmedim, dogrusu yüzümü buruşturarak az birsey yiyebildim. '' Hay Allah, tariflere bakayım bari, bu kadar ünlü olmasının bir sebebi olmalı''derken..

  Mutfak Sırları sitesinden sırf kızım kuru kuru ekmek yemeyi seviyor diye bu tarifi seçtim. Ertesi gün akşam 9buçukta başladık Ela'm la. Bu aralar yeni bir hareket çıkardık. Yerinde oturmayı pek sevmiyor, kucagımdayken ''.... yapalım mı?'' diyorum , hemen '' Hadi, hadi.'' diye sırıtarak kafa sallıyor. Biz de hemen kalkıyoruz. Mutfaga gittik ve başladık...


Malzemeler:
3 adet yumurta
1su bardağı rendelenmiş parmesan peynir
1 su bardağı kek un (içinde kabartma tozu var)
1 su bardağı çekirdekleri çıkartılmış zeytin
2 yemek kaşığı zeytinyağı
1 tutam ince kıyılmış taze nane
Yapılışı:
1-    3 yumurtayı yoğurma kabına kırın. İçine 1 su bardağı parmesan peynirini ekleyerek çırpıcı ile karıştın.
2-    Yoğurma kabına un, taze nane ve zeytinyağını ve zeytinleri ekleyerek karıştırmaya devam edin.
3-    Muffin tepsisini yağlayın, yemek kaşığı ya da dondurma kaşığı yardımıyla hamuru tepsiye bölüştürün.
4-    180 derece fırında üzeri kızarıncaya kadar yaklaşık 15-20 dakika pişirin. Sıcak ya da ılık servis yapın.


Devamı için: http://mutfaksirlari.com/parmesanli-zeytinli-ekmekler.html/comment-page-1#comments#ixzz2Lxs9m1k6





evet o köşedekini Ela m yedi :)

Önce eve müthiş bir koku yayıldı. Hımmm parmesanın kokusu galiba derken 20 dakikayı zor geçirdik kızımla,mutfaga sefer yaptık kaç kere. Her gidişimizde aynı laflar; ''Aç, aç'' ''Biraz sonra annecim, ekmekler pişsin, fırın tinggg diyecek ama ellemee çok sıcak'' Ve sonunda sıcak sıcak bir tabağa aldık, sogusun diye böldük. Vee benim iştahsız kızım, akşam çorbasını içen kızım bir taneyi önümde bitirdi.

Sonra ben o saatte 2 tane yedim, dayanamadım. Bir ekmek ancak bu kadar lezzetli olur. O parmesan neymiş meger! Nasıl bir koku, nasıl bir aroma, kendimi zor tutuyorum daha yememek için. Bir de nanenin tadı öyle nefis geliyor ki, kesinlikle deneyin, sayısı size de az gelecek. Parmesanla başka tarifim olmasa da,artık parmesanı almak için çoook nefiss bir nedenim var. Teşekkürler Mutfak Sırları



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder